Als kind woonde ik in de Betuwe en heb tien jaar vioolles gehad. Bij de les hoorde ook een wekelijkse orkestrepetitie op de muziekschool; de gezelligheid van samen muziek maken maakte dat ik graag en veel speelde.
Tijdens mijn studie notarieel recht in Utrecht speelde ik met veel plezier in het orkest van mijn studentenvereniging. Ik verhuisde naar Bussum en ging aan het werk als kandidaat-notaris familierecht en toen lag mijn viool ineens een paar jaar in de kast. Geen nieuwe stukken om te oefenen, geen gezellig orkest om mijn best voor te doen.
In 2018 verhuisde ik met mijn man Douwe en kinderen Valerie, Taco en Marnix naar Ermelo. Wij gaan graag het bos in, wandelend of op mountainbikes. Ook houden we erg van zeilen.
Als trouw publiek bij alle concerten van Excelsior van mijn kinderen merkte ik dat ik samen muziek maken miste. Wat een goede beslissing was het om klarinet te gaan spelen. De grote gezelligheid en verbondenheid van Excelsior geven mij zin om vaak te oefenen op dit nieuwe instrument. De repetities en concerten zijn een vast ritme binnen ons gezin geworden. Als secretaris van het bestuur kan ik een steentje bijdragen namens ons gezin.